Centrul comercial Sun Plaza

Sun Plaza – Destinație de senzație  – 170 de magazine, zona dedicată food & fun cu acces facil

Extindere Sun Plaza

Am încheiat în primăvara lui 2018 cel mai amplu proces de reconfigurare desfășurat pe piața de retail din București, care ne-a adus aprecierea Construction and Investment Journal pentru cel mai bun proces de extindere.

banner cij

Peste 20 000 de metri pătrați de spații comerciale au făcut obiectul reconfigurărilor, dintre care 11.000 într-o zonă nouă reconfigurată în care au fost inaugurate 40 de magazine noi, fiind un centru cu un grad de ocupare de 100%. Procesul a fost realizat în 3 etape, pe o perioadă de 24 de luni, într-o abordare de continuare atentă a activității pentru o experiență la nivelul cel mai bun a partenerilor de retail și a vizitatorilor.

Lucrările de extindere au fost însoțite și de o acțiune de reîmprospătare a design-ului, fiind realizate două piațete noi, reconfigurate alte două, în timp ce pasajul de acces către stația de metrou Piața Sudului și alte spații din cadrul centrului au fost decorate cu creații grafice realizate de către Peter Kogler, un artist austriac cu recunoaștere internațională și unul dintre pionierii artei generate pe computer. Acesta și-a pus amprenta asupra centrului nostru, asigurând legătura permanentă cu arta contemporană. Lucrările sale de amploare, precum design-ul pasajului de la metrou, cu pereții în linii curbe, care dinamizează arhitectura sau instalația impresionantă de lumini de la intrare, cea mai mare lucrare individuală produsă de liderul de piață european, sunt semnul nostru distinctiv.

peter-kogler-10

Reconfigurarea centrului nostru a fost concepută de către arhitecții și inginerii ATP (Viena), una dintre cele mai mari companii de proiectare integrată. Contractorul local desemnat pentru lucrările de construire a fost Bog’Art, iar coordonarea proiectului a fost asigurată de către Optim Project Management.

Etapele s-au desfășurat astfel:

          Faza 0 – perioadă de pregătire (lucrările nu au fost vizibile, neavând impact asupra operațiunilor)

          Faza 1 (T2 2016 – T1 2017) – Lucrările au vizat extinderea pasajului subteran ce leagă centrul nostru de stația de metrou Piața Sudului, precum și reconfigurarea unei suprafețe totale de 7,800 m2 dispuse pe trei niveluri. Au fost create căi de acces și spații noi de retail, incluzând și o nouă galerie comercială la nivelul -1. Patru brand-uri s-au alăturat – Altex, Terranova, O Bag și Autograf – iar unii chiriași ancoră, cum ar fi Bebe Tei, H&M și C&A, și-au relocat și modernizat spațiile.

          Faza 2 (T1 2017 – T3 2017) – O suprafață totală de 5,500 m2 și peste 25 magazine noi au fost adăugate schemei. Acestea au fost dispuse pe două niveluri, noii parteneri fiind Lego și Forever 21, cu cele mai mari magazine deschise în România, buticul Men’s Cave (cu prima sa prezență într-un centru comercial) și mai multe brand-uri deschide în premieră în centrul nostru (LC Waikiki, Pepco, NYX, Pandora, MAC, Sabon, Melkior), cafenelele (Gloria Jeans) și o varietate de spații de servicii, precum frizeria pentru copii Dolphy sau reprezentanța RCS & RDS.

          Faza 3 (T3 2017 – T1 2018) – Odată cu finalizarea lucrărilor, alte brand-uri ni s-au alăturat: Intimissimi, Calzedonia, La Femme, Travel Brands, Various Brands, Sizeer, Sofiaman, Meli Melo Deco și Credit Europe Bank, plus două noi restaurante care se găsesc în afara zonei dedicate și care au fost foarte bine primite: Toan’s și Marty. Unii chiriași existenți au decis să își relocheze sau să își modernizeze spațiile – Donuterie, Yves Rocher, Mango, Jolidon.

SunPlaza RO_small